BluTV kurucusu Aydýn Doðan Yalçýndað da, Media Summit 2016’da ‘’Ýzleme Alýþkanlýklarýnda Yeni Çað’’ baþlýklý konuþmasýnda medya dünyasýndaki deðiþim ve dönüþümü anlattý. "Dünyada tüm sektörlerde hýzlý bir deðiþim yaþanýyor. Bu deðiþim medya dünyasýnda da gerçekleþiyor. Sonunda cesur ve vizyoner olanlar kalýyor. Kullanýcý ne isterse onu vermemiz lazým" diyen Yalçýndað, internet ile beraber gücün artýk kullanýcýda olduðunun altýný çizdi.
‘’Bugün her bireyin sýnýrsýz bilgiye eriþimi var. Bu yüzden yeni jenerasyonlarýn birçok konuya daha araþtýrmacý, þüpheci, ve bilinçli yaklaþtýðýný görüyoruz. Ýþte bu yeni jenerasyonlarý davranýþ tarzlarý, tüketim alýþkanlýklar, istekleri þirketleri çok ciddi deðiþikliðe itti. Bu deðiþim bildiðimiz deðiþimlerden çok daha köklü, ezber bozan bir deðiþimdi. Bugün dünyanýn dev þirketleri Wall Mart ve Coca-Cola gibi þirketler de deðiþime ayak uydurmaya çalýþýyor. ABD'li medya devi Time Warner Amerika'da parlayan ve bugün 50 milyar Dolarlýk piyasa deðerine ulaþan Netflix'e þans tanýmýyordu. Ancak bugün onlarýn piyasa deðeri 60 milyar Dolar’da kaldý."
Yeni jenerasyonun bu dönüþümde büyük bir etkisi olduðunu belirten Yalçýndað, gençlerin ne izlediðinin bu dönüþümde önemli bir etken olduðunu belirterek, þöyle devam etti:
‘’TV yýllardýr ayný, ama Amerika’daki gençler TV'yi 'mobil'den izliyor. Medya o kadar hýzlý deðiþiyor ki yeni medya Facebook, Youtube, Google, Twitter derken þimdi de Snapchat'e geçmiþ durumda. Bunun en iyi örneði DJ Khaled. Tek kiþilik dev kadro olarak Snapchat'te 3.5 milyon izleyicisi var. Yani izleme alýþkanlýklarý deðiþiyor. Ýçerik tüketimi artýþý var. Dijitalden her türlü içerik tüketiliyor. Burada yine yeni jenerasyonun etkisi çok büyük."
Ýnternet televizyonu sektöründe de önemli geliþmelerin yaþandýðýný anlatan Aydýn Doðan Yalçýndað, medya lideri bir grup olarak bu deðiþimin önemli bir parçasý olduklarýný, yakýndan izlediklerini ve izleyicilerin taleplerine kulak verdiklerini belirterek bunun sonucunda kurduklarý Türkiye'nin yeni internet televizyonu BluTV hakkýnda da bilgi verdi; ‘’Ýnternet televizyonu, istediðin zaman ve istediðin yerden direkt içeriðe ulaþmak anlamýna geliyor. Ýnternet televizyonu son yýllarda müthiþ bir büyüme kazandý. Amerika data trafiðinin 3'te 1'ini oluþturuyor. Biz de bu deðiþime öncülük etmek adýna BluTV'yi kurduk. Peki ne yapýyoruz? Kullanýcýya özgürlük getiriyoruz, kurulumsuz, reklamsýz, taahhütsüz TV sunuyoruz. Özgürlük isteyen yeni kullanýcýlara yönelik bir tema hazýrladýk. Zaten medya lideri bir grup olarak deðiþimin içinde olmamamýz düþünülemezdi."
Reklamverenler Baþkaný Ahmet Pura Türkiye'de 2007 yýlý ve öncesinde dijital mecra ile ilgili anlamlý bir veri yokken, son 6 yýldýr bu bilgiye hakim olduklarýný belirterek, þunlarý söyledi:
“2010 yýlýndan itibaren yýllara göre ciro büyümleri %30, %37, %30, %24, %21 ve %19 olarak gerçekleþmiþ ve bu mecra ikinci mecra konumuna yükselmiþtir. 2015 yýlý dijital reklam yatýrýmlarýnýn dünyadaki payý %28-%31 ortalamada %30 iken bu oran bizim ülkemizde %24 olarak gerçekleþmiþtir. Ülkemizde medya harcamalarý, zaman zaman kriz veya durgunluk etkisiyle kesintiye uðrasa da, 3.5 milyar USD'lik büyüklüðü koruyor. Medya yatýrýmlarýnýn gayrý safi yurt içi hasýlaya oranýna baktýðýmýzda, oranýn Türkiye'de binde 30-35 bandýnda seyrettiðini, dünya ortalamasýnýn ise binde 75 olduðunu görüyoruz. Önümüzde gidecek epey uzun bir yol olduðunu söyleyebiliriz”
Reklamcýlýk Vakfý Baþkaný Melda Barkýn da medya yatýrýmlarýnýn artmasýný saðlayacak üç önemli adým þöyle sýraladý:
1. Ülkemizde markalarýn sayýca artmasý ve pazarýn oyuncular bakýmýndan sýðlýktan kurtulmasý,
2. Medyada þeffaflýk ve hesap verebilirliðin artmasý, saðlýklý ölçüm sistemlerinin geliþtirilmesi,
3.Yeni teknolojiler yoluyla medyadaki üretim ve iþ yapýþ biçimlerinin deðiþmesi, nitelik kazanmasý.
Barkýn, “ Media Summit 2016 bu üç perspektifi de kucaklama amacýyla tasarlandý. Çözümleri bulmak her zaman kolay olmasa da, sektörel platformlar yaratarak tartýþmak, ortak aklý aramak çok önemli bir adýmdýr diye düþünüyoruz”dedi.
Ana Sponsorlar Kanal D ve Hürriyet
Bu yýl Media Summit'in ana sponsorlarý TV'de Kanal D, dijitalde BluTV, seanslarda Hürriyet ve Kantar Medya, araþtýrma tarafýnda Nielsen oldu. Summit'in sesi bu yýlda Uryad.
ÝSTANBUL, (DHA)