03.06.2016 21:32

Media Summit 2016'nın gündemi 'Dijital Dönüşüm'

TÜRKİYE'nin ilk medya planlama ve satın alma etkinliği Media Summit 2016, Zorlu PSM'de gerçekleşti. Bu yıl 46 konuşmacının 20 farklı seansta bir araya geldiği Media Summit’in gündemi ‘’Dijital Dönüşüm’’ oldu. Dün başlayan ve bugün sona erecek toplantıda yerli ve yabancı konuşmacılar, sektördeki dijital dönüşümün ve bu dönüşümün tüketiciler üzerindeki etkilerini anlattı.
BluTV kurucusu Aydın Doğan Yalçındağ da, Media Summit 2016’da ‘’İzleme Alışkanlıklarında Yeni Çağ’’ başlıklı konuşmasında medya dünyasındaki değişim ve dönüşümü anlattı. "Dünyada tüm sektörlerde hızlı bir değişim yaşanıyor. Bu değişim medya dünyasında da gerçekleşiyor. Sonunda cesur ve vizyoner olanlar kalıyor. Kullanıcı ne isterse onu vermemiz lazım" diyen Yalçındağ, internet ile beraber gücün artık kullanıcıda olduğunun altını çizdi.

‘’Bugün her bireyin sınırsız bilgiye erişimi var. Bu yüzden yeni jenerasyonların birçok konuya daha araştırmacı, şüpheci, ve bilinçli yaklaştığını görüyoruz. İşte bu yeni jenerasyonları davranış tarzları, tüketim alışkanlıklar, istekleri şirketleri çok ciddi değişikliğe itti. Bu değişim bildiğimiz değişimlerden çok daha köklü, ezber bozan bir değişimdi. Bugün dünyanın dev şirketleri Wall Mart ve Coca-Cola gibi şirketler de değişime ayak uydurmaya çalışıyor. ABD'li medya devi Time Warner Amerika'da parlayan ve bugün 50 milyar Dolarlık piyasa değerine ulaşan Netflix'e şans tanımıyordu. Ancak bugün onların piyasa değeri 60 milyar Dolar’da kaldı."

Yeni jenerasyonun bu dönüşümde büyük bir etkisi olduğunu belirten Yalçındağ, gençlerin ne izlediğinin bu dönüşümde önemli bir etken olduğunu belirterek, şöyle devam etti:


‘’TV yıllardır aynı, ama Amerika’daki gençler TV'yi 'mobil'den izliyor. Medya o kadar hızlı değişiyor ki yeni medya Facebook, Youtube, Google, Twitter derken şimdi de Snapchat'e geçmiş durumda. Bunun en iyi örneği DJ Khaled. Tek kişilik dev kadro olarak Snapchat'te 3.5 milyon izleyicisi var. Yani izleme alışkanlıkları değişiyor. İçerik tüketimi artışı var. Dijitalden her türlü içerik tüketiliyor. Burada yine yeni jenerasyonun etkisi çok büyük."

İnternet televizyonu sektöründe de önemli gelişmelerin yaşandığını anlatan Aydın Doğan Yalçındağ, medya lideri bir grup olarak bu değişimin önemli bir parçası olduklarını, yakından izlediklerini ve izleyicilerin taleplerine kulak verdiklerini belirterek bunun sonucunda kurdukları Türkiye'nin yeni internet televizyonu BluTV hakkında da bilgi verdi; ‘’İnternet televizyonu, istediğin zaman ve istediğin yerden direkt içeriğe ulaşmak anlamına geliyor. İnternet televizyonu son yıllarda müthiş bir büyüme kazandı. Amerika data trafiğinin 3'te 1'ini oluşturuyor. Biz de bu değişime öncülük etmek adına BluTV'yi kurduk. Peki ne yapıyoruz? Kullanıcıya özgürlük getiriyoruz, kurulumsuz, reklamsız, taahhütsüz TV sunuyoruz. Özgürlük isteyen yeni kullanıcılara yönelik bir tema hazırladık. Zaten medya lideri bir grup olarak değişimin içinde olmamamız düşünülemezdi."

Reklamverenler Başkanı Ahmet Pura Türkiye'de 2007 yılı ve öncesinde dijital mecra ile ilgili anlamlı bir veri yokken, son 6 yıldır bu bilgiye hakim olduklarını belirterek, şunları söyledi:
“2010 yılından itibaren yıllara göre ciro büyümleri %30, %37, %30, %24, %21 ve %19 olarak gerçekleşmiş ve bu mecra ikinci mecra konumuna yükselmiştir. 2015 yılı dijital reklam yatırımlarının dünyadaki payı %28-%31 ortalamada %30 iken bu oran bizim ülkemizde %24 olarak gerçekleşmiştir. Ülkemizde medya harcamaları, zaman zaman kriz veya durgunluk etkisiyle kesintiye uğrasa da, 3.5 milyar USD'lik büyüklüğü koruyor. Medya yatırımlarının gayrı safi yurt içi hasılaya oranına baktığımızda, oranın Türkiye'de binde 30-35 bandında seyrettiğini, dünya ortalamasının ise binde 75 olduğunu görüyoruz. Önümüzde gidecek epey uzun bir yol olduğunu söyleyebiliriz”
Reklamcılık Vakfı Başkanı Melda Barkın da medya yatırımlarının artmasını sağlayacak üç önemli adım şöyle sıraladı:

1. Ülkemizde markaların sayıca artması ve pazarın oyuncular bakımından sığlıktan kurtulması,
2. Medyada şeffaflık ve hesap verebilirliğin artması, sağlıklı ölçüm sistemlerinin geliştirilmesi,
3.Yeni teknolojiler yoluyla medyadaki üretim ve iş yapış biçimlerinin değişmesi, nitelik kazanması.

Barkın, “ Media Summit 2016 bu üç perspektifi de kucaklama amacıyla tasarlandı. Çözümleri bulmak her zaman kolay olmasa da, sektörel platformlar yaratarak tartışmak, ortak aklı aramak çok önemli bir adımdır diye düşünüyoruz”dedi.
Ana Sponsorlar Kanal D ve Hürriyet

Bu yıl Media Summit'in ana sponsorları TV'de Kanal D, dijitalde BluTV, seanslarda Hürriyet ve Kantar Medya, araştırma tarafında Nielsen oldu. Summit'in sesi bu yılda Uryad.
İSTANBUL, (DHA)